مدت زمان شارژ گوشی برای اولین بار باید چقدر باشد

دوشنبه 11 شهريور 1398
16:24
admin

مباحث مربوط به باتری ها همواره در دنیای فناوری مورد توجه جدی بوده است. البته این حساسیت راجع به باتری ها نزد کاربران عادی هم وجود دارد. شاید به همین خاطر باشد که انواع روش ها و متدها جهت شارژ باتری گوشی ذکر می شود. روش هایی که هر کدام سعی دارند به بهینه ترین شکل از باتری استفاده کنند. این موضوع وقتی یک گوشی همراه جدید هم می خریم بیش از پیش مهم می شود. از اینرو در این مطلب انزل وب قصد داریم روش درست شارژ اولیه باتری نو گوشی را مرور کنیم.

مطالب پیشنهادی محاسبه آنلاین مبلغ مهریه

محاسبه آنلاین مبلغ مهریه به نرخ روز
فیت جاب
جدیدترین آگهی های استخدامی امروز
آموزش ترفند و روش های جلوگیری از جوش آوردن ماشین در فصل گرما
آموزش ترفند و روش های جلوگیری از جوش آوردن ماشین در فصل گرما
بهترین زمان شارژ اولیه گوشی سامسونگ ، آیفون ، هواوی و..
How to Charge a New Phone Battery

پیش از این در انزل وب به بررسی علت زود تمام شدن شارژ گوشی و نیز ۱۳ روش حل مشکل شارژ نشدن یا دیر شارژ شدن گوشی و تبلت پرداخته شده است. در همین راستا در این مطلب قصد داریم روش صحیح شارژ باتری موبایل را هنگامی که به تازگی خریداری شده است مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

انواع باتری موبایل و تفاوت آن ها در نحوه و زمان شارژ شدن
شاید شما هم داستان هایی را در رابطه با اولین شارژ گوشی همراه شنیده باشید. اینکه اگر این کار را به درستی انجام ندهید ممکن است به قیمت از دست رفتن گوشی همراه جدیدتان تمام شود. اما آیا واقعا همین طور است؟ شاید اینطور بتوان گفت که این طرز تفکر بیشتر برای باتری های مربوط به گوشی های قدیمی صدق می کند. باتری هایی که اکثرا از نوع نیکلی بودند. خوشبختانه باتری های امروزی از نوع لیتیوم-یون یا در برخی موارد لیتیوم-پلیمر هستند که کمتر دچار چنین حساسیت هایی در نوع شارژ باتری هستند.

نحوه شارژ گوشی سامسونگ ، آیفون و.. برای اولین بار

از تفاوت های این باتری ها با نسل قدیم خود می توان عدم داشتن مشکلی به نام اثر حافظه را ذکر نمود. این مشکل برای باتری های قدیمی وقتی که به طور کامل شارژ نمی شدند پیش می آمد که در نتیجه آن از تمام ظرفیت باتری استفاده نمی شد. در واقع وقتی که باتری گوشی را چندین بار بین ۲۰ تا ۸۰ درصد شارز کنید، ممکن است ۴۰ درصد باقیمانده (از ۰ تا ۲۰ و از ۸۰ تا ۴۰) که همواره از چرخه شارژ خارج هستند توسط باتری فراموش شود!

نحوه صحیح شارژ آیفون
اما همان طور که اشاره شد این مشکل فقط برای باتری های قدیمی پیش می آید. در عوض باتری های لیتیومی در حقیقت اگر به طور کامل شارژ نشوند بهتر هم کار می کنند. این باتری ها شارژ بیش از حد را تحمل نمی کنند و از طرفی اگر به طور مداوم مقدار شارژشان صفر شود به مشکل خواهند خورد. البته گوشی های جدید با تکنولوژی هوشمندی که به کار می گیرند توان ورودی و خروجی باتری را همواره کنترل می کنند. این مدارات مجتمع در صورت ۱۰۰ درصد شدن شارژ باتری جریان شارژ را قطع می کنند تا مشکل Overcharging رخ ندهد.

روش درست شارژ باتری نو گوشی برای اولین بار
از آنجا که باتری های لیتیومی مایل به کار در محدوده میانی شارژ هستند و ذخیره توان ۱۰۰ درصد باتری می تواند در دراز مدت به آن آسیب برساند تولیدکنندگان موبایل اکثرا گوشی ها را با مقدار شارژ ۴۰ تا ۵۰ درصد به بازار می فرستند. این عادت خوبی است. زیرا هم از گوشی محافظت می شود و هم شما به محض خرید گوشی می توانید از آن استفاده کنید. بنابراین واقعا نیازی به شارژ گوشی قبل از استفاده از آن نیست. البته اگر قرار است پیکربندی خاصی را برای گوشی اعمال کنید این هوشمندانه خواهد بود که ابتدا شارژ گوشی را به حد بیشتری برسانید تا در میان کار با خاموشی گوشی همراه مواجه نشوید.

تنها کافیست گوشی را روشن کرده و پس از کارهای اولیه با آن، گوشی را به شارژر وصل کنید. معمولا بهتر است بار اول شارژ گوشی به صورت کامل انجام شود تا باتری به درستی کالیبراسیون شود. با این کار دقت نمایش میزان شارژ باتری در دفعات بعدی بیشتر خواهد بود. بنابراین اگر بخواهیم به این سوال که چگونه باتری گوشی جدیدمان را شارژ کنیم چواب بدهیم باید بگوییم به همان شیوه ای که باتری های قدیمی را شارژ می کردید. ولی به این نکات هم توجه داشته باشید. اول اینکه بهتر است قبل از اینکه شارژ گوشی به ۱۰۰ درصد برسد آن را از شارژر جدا نمایید. همچنین آن را از سرما یا گرمای شدید محافظت کنید.
منبع:anzalweb

[ بازدید : 142 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به fderty است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]