معرفی چند نوع قارچ کش و کود

جمعه 15 شهريور 1398
16:49
admin

قارچ کش بردوفیکس ، قارچ کش و باکتری کش حفاظتی تماسی است که برای درمان و کنترل انواع بیماری درختان میوه هسته دار خشکباری ، دانه ریز ، زینتی توصیه می شود . قارچ کش بردوفیکس بهترین قارچ کش و باکتری کش مسی جزو سموم معدنی سالم به شمار می آید .

نحوۀ اثر گزاری قارچ کش بردوفیکس:


نحوۀ اثر گزاری قارچ کش بردوفیکس ، اثر قارچ‌کشی بردوفیکس به یون مس ارتباط پیدا می کند . یون های مس با جذب شدن در دیواره قارچ یا باکتری ، همزمان چندین روند فیزیولوژیکی درون سلول را کنترل می کند. بردوفیکس با تشکیل پیوند شیمیایی جدید باعث شکسته شدن پروتئین ها شده و کارکرد آنزیم را دچار اختلال کرده و با کاهش فعالیت سلولی ، منجربه مرگ سلول شده که این ویژگی موجب آن می شود که عامل بیماری نتواند در برابر بردوفیکس مقاوم باشد .
روش های مصرف:

محلول پاشی:


محلول پاشی ، متداول ترین روش برای پیشگیری و کنترل بیماری های قارچی و باکتریایی با بردوفیکس می باشد. با توجه به زمان مصرف دوزهای متفاوتی پیشنهاد می شود .


ویژگی های بردوفیکس :


- کارایی چهارفصل : بردوفیکس با دارا بودن pH حدود ٧، در تمام فصول سال قابل می باشد.
- دیرپایی محصول : بردوفیکس با آزاد کردن تدریجی یون مس اثر دیرپایی دارد. اثر قارچ ‌کشی و باکتری‌ کشی ترکیبات مسی مربوط به آزاد شدن حداقل یک پی‌پی‌ام یون مس (١ppm Cu++ ) است که می‌تواند تا حدودی بیماری را کنترل کند. بردوفیکس با آزاد کردن بیشتر از ۵ پی‌پی‌ام یون مس می تواند در کنترل عوامل بیماری زا موثر باشد این درحالی است که دیگر ترکیبات مسی نمی‌تواند این میزان یون مس آزاد کنند .
- دانه بندی ریز : بردوفیکس با دانه‌ بندی 2 تا 3 میکرون، از دیگر سموم مسی مؤثرتر است.بردوفیکس به‌ دلیل دانه‌ بندی بسیار ریز و چسبندگی مطلوب، کارآیی مؤثری داشته ومقرون به صرفه تر از سموم پودری است .
- ماندگاری پس از بارش : به دلیل دانه بندی بسیار ریز، چسبندگی بالا و تثبیت شدن روی بافت گیاه حتی پس از بارش های طولانی باقی مانده و نسبت به سایر سموم مسی ماندگاری طولانی تری دارد.
- بردوفیکس و کشاورزی ارگانیک : بردوفیکس اثر سوئی بر انسان و محیط ‌زیست ندارد و همین علت آن باعث شده است که جزو معدود سموم معدنی باشد که در کشاورزی ارگانیک توصیه می‌شود.
- جلوگیری از سرما زدگی : بردوفیکس با از بین بردن باکتری هایی که هسته اولیه بلورهای یخ را می سازند، خطر سرمازدگی را کم می‌کند.
- دفع کننده حشرات : بردوفیکس برای زنبور عسل بی‌خطر بوده، اما دفع کننده حلزون و بعضی حشرات دیگر از جمله حلزون هستند .
- اختلاط با سایر سموم : بردوفیکس این امکان را دارد که با اکثر حشره‌ کش‌ها، میکروالمنت‌ها و روغن ولک مخلوط شود.

کود باواریا :


کود باواریا ، شامل ترکیباتی است که عناصر غذائی به ویژه پتاسیم بالا را در اختیار گیاهان قرار می دهد.در حال حاضر این قبیل کودها را به عنوان یک کود کامل و غنی شده با پتاسیم بالا می شناسند که قابلیت رفع تمامی نیازهای غذائی گیاه را دارا می باشد.
کود باواریا مخصوص افزایش رشد و کیفیت گیاهان زارعی و باغی است. استفاده از کود کامل شیمیایی به هنگام میوه‌ دهی و یا پر شدن دانه‌ها، شرایط را برای دستیابی به محصول با کیفیت مطلوب، یک‌دست و رنگ مناسب فراهم می‌سازد. کود کامل باواریا علاوه بر عناصر اصلی ازت، فسفر و پتاسیم حاوی عناصر ریزمغذی آهن، روی، مس، منگنز، مولیبدن و بور است. اسید آمینه به عنوان بهبود دهنده در ترکیبات این کود وارد شده است که به منظور افزایش جذب و افزایش تحمل گیاه در برابر انواع تنش‌های محیطی می باشد . با توجه به اینکه در ترکیبات کود کامل باواریا کلر وجود ندارد احتمال بروز سمیت و برگ سوزی کلره وجود نداشته و برای خاک‌های شور نیز مناسب است.


توصیه‌های مصرف کود


توصیه‌های مصرف کود ، در اوایل فصل رشد با حداقل میزان مصرف کود و در اواخر فصل رشد با حداکثر میزان مصرف به کار می رود. در صورتی که مقادیر کم پتاسیم در خاک مشاهده شود و یا علائم کمبود پتاسیم مشاهده شود مصرف این کود از اوایل فصل رشد توصیه می‌شود.


شرکت مشکفام فارس :


شرکت مشکفام فارس ، مجتمع تولیدی سموم که دارای خطوط مختلف و کاملاً مجهز به ماشین آلات مدرن ساخت اروپای غربی و ایران است که قادر به تولید سه گروه حشره کش علف کش و قارچ کش درسالن های کاملاً مجزا می باشد.
آزمایشگاه شرکت مشکفام فارس مجهز به تجهیزات مدرن جهت تحقیقات و کنترل کیفی می باشد . این آزمایشگاه جزو آزمایشگاه های قابل اعتماد وزارت کشاورزی می باشد . پرسنل شرکت مشکفام فارس نظارت مستمر بر محصولات تولیدی داشته و با انجام آزمایشات به تضمین کیفیت محصولات تولیدی می پردازد .
لازمه اخذ استاندارد ISO-IEC 17025 مجهز بودن آزمایشگاه و کلیه دستگاه ها و سیستم های مدرن آنالیز می باشد، بنابراین به کارگیری نیروهای متخصص و ارتقاء سطح علمی اپراتورهای آزمایشگاه گام بزرگی در جهت این امر می باشد . از طرفی شرکت مشک فام فارس تنها تولید کننده سموم در کشور می باشد که موفق به اخذ گواهی استاندارد از اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برای چهار محصول خود گردیده است.

منبع : خزانه ی صحرا


[ بازدید : 148 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به fderty است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]